Dovoz ojetého vozu Je třeba dát pozor na stav plynového zařízení a životnost nádrže LPG, zkontrolujte zda je LPG systém z důvodů pozdějšího běžného servisu a dostupnosti náhradních dílů, respektive výrobce, kteří mají v ČR zastoupení, například BRC, Elpigaz, Landihartog, Lovato a Lovtec |
Životnost nádrže LPG Životnost všech nádrží je 10 let od data vyraženého na štítku nádrže. Při výměně je třeba vyměnit kompletní nádrž !!!tzn.nádrž, plynotěsnou schránku a multiventil (jelikož všechny nové nádrže jsou konstrukčně slabší a vyžadují tudíž jiný přetlakový ventil). Multiventil je navíc ovládán elektricky (pro další zvýšení bezpečnosti), takže se musí napojit na plynový ventil, popř.reduktor(je-li integrovaný s plynovým ventilem). Dle platné legislativy není možné kombinovat zařízení v různých homologacích (např.nová nádrž se starým –původním multiventilem), tak jak to provádí některé „firmy“!!! |
Revize-pravidelné prohlídky Jsou povinné (vyžadovány na STK)!!! Provádí se jednou ročně, nebo po ujetí 10 000 km. součástí revize je kontrola těsnosti plynové soustavy, vizuální kontrola přestavby, kontrola nastavení řídící jednotky LPG, |
Demontáž a montáž staršího zařízení Pokud chcete demontovat starší zařízení a znovu použít, případně pořídit si starší LPG systém je nutné, aby tento systém měl homologaci 67R-01xxxxx(zkráceně: homologace 01-ta se nachází vyražena na štítku daného komponentu). V opačném případě nelze starší zařízení(v homologaci 00) přihlásit do provozu!!! |
Homologace je vyžadována na následujících komponentech Reduktor-splynovač Plynový ventil Nádrž Multiventil Plynotěsná schránka |
Jak dlouho trvá přestavba vozidla ? U vozidel „na mix“ tj. klasický systém běžné vozy(favorit,felicia…)cca 1den, složitější zahraniční auta cca 2-3 dny |
Jak je to s bezpečností ? Bezpečnost LPG zařízení při havárii vozidla je proti benzínu podstatně vyšší. Pokud však svěříte přestavbu odborné firmě, která vám do auta namontuje originální schválená zařízení, jsou to obavy prakticky liché. Plynová nádrž je při výrobě kontrolována tlakovou zkouškou, vybavena ventilem s tepelnou a tlakovou pojistku a umístěna v plynotěsné schránce. Nádrže jsou konstruovány tak, aby při nárazu nepraskly, dochází pouze k jejich deformaci. V případě nárazu při nehodě dojde k okamžitému uzavření přívodu plynu elektroventilem na nádrži i v motorovém prostoru. |
Jak je to se spotřebou a návratností ? Spotřeba vozidla na LPG oproti benzínu mírně vzroste, ale při srovnání roční průměrné spotřeby pohonných hmot je úspora při pohonu na LPG cca 50%.
Zde je nutno podotknout, že na spotřebu má vliv několik věcí:
Je nutné jezdit na pravidelné prohlídky (revize), zde je Vaše vozidlo optimálně seřízeno. Dbát na pravidelnou výměnu vzduchového filtru automobilu(pozn.plyn bez vzduchu nehoří). Brát kvalitní plyn(a ne nějaké deriváty které zvedají spotřebu a ničí gumové elementy), zde je také dobře sledovat „pumpaře“ jestli nemají schválně „ujetý stojan“, protože když Vám natankuje někdo do 45 litrové nádrže (navíc veškeré nádrže jsou plněny na 80%...bezpečnostní důvody) 46 litrů a tvrdí, že má vše v pořádku. velký vliv má také to, kde a jaké trasy jezdíte. Pokud jedete jen 2km, pak zastavíte a po hodině jedete zpátky, budete mít větší spotřebu(plyn se začíná odpařovat až při teplotě +40 st.Celsia), takže pokud do té doby nedosáhne této teploty, jedete na kapalný propan-butan=větší spotřeba. |
Nenašli jste zde odpověď na vaši otázku? Zavolejte nám a my odpovíme. |