Dovoz ojetého vozu

                        Je třeba dát pozor na stav plynového zařízení a životnost nádrže                           

LPG, zkontrolujte zda je LPG systém z důvodů pozdějšího běžného servisu a dostupnosti

náhradních dílů, respektive výrobce, kteří mají v ČR zastoupení, například

BRC, Elpigaz, Landihartog, Lovato a  Lovtec

Životnost nádrže LPG

Životnost všech nádrží je 10 let od data vyraženého na štítku nádrže.

Při výměně je třeba vyměnit kompletní nádrž !!!tzn.nádrž, plynotěsnou schránku a 

multiventil (jelikož všechny nové nádrže jsou konstrukčně slabší a vyžadují tudíž jiný

 přetlakový ventil). Multiventil je navíc ovládán elektricky (pro další zvýšení

bezpečnosti), takže se musí napojit na plynový ventil, popř.reduktor(je-li integrovaný 

s plynovým ventilem).

Dle platné legislativy není možné kombinovat zařízení v různých homologacích

(např.nová nádrž se starým –původním multiventilem), tak jak to provádí některé

  „firmy“!!!

Revize-pravidelné prohlídky

Jsou povinné (vyžadovány na STK)!!! Provádí se jednou ročně, nebo po ujetí 10 000

  km. součástí revize je kontrola těsnosti plynové soustavy, vizuální kontrola přestavby,

kontrola nastavení řídící jednotky LPG,    

Demontáž a montáž staršího zařízení

Pokud chcete demontovat starší zařízení a znovu použít, případně  pořídit si

starší LPG systém je nutné, aby tento systém měl homologaci 67R-01xxxxx(zkráceně:

homologace 01-ta se nachází vyražena na štítku daného komponentu). V opačném

případě nelze starší zařízení(v homologaci 00) přihlásit do provozu!!!

Homologace je vyžadována na následujících komponentech

Reduktor-splynovač

Plynový ventil

Nádrž

Multiventil

Plynotěsná schránka

Jak dlouho trvá přestavba vozidla ?

U vozidel „na mix“ tj. klasický systém běžné vozy(favorit,felicia…)cca 1den,

složitější zahraniční auta cca 2-3 dny

Jak je to s bezpečností ?

Bezpečnost LPG zařízení při havárii vozidla je proti benzínu podstatně vyšší. Pokud  

však svěříte přestavbu odborné firmě, která vám do auta namontuje originální

schválená zařízení, jsou to obavy prakticky liché. Plynová nádrž je při výrobě

kontrolována tlakovou zkouškou, vybavena ventilem s tepelnou a tlakovou pojistku

a umístěna v plynotěsné schránce. Nádrže jsou konstruovány tak, aby při nárazu

nepraskly, dochází pouze k jejich deformaci. V případě nárazu při nehodě dojde

k okamžitému uzavření přívodu plynu elektroventilem na nádrži

i v motorovém prostoru. 

 Jak je to se spotřebou a návratností ?

Spotřeba vozidla na LPG oproti benzínu mírně vzroste, ale při srovnání  roční

průměrné spotřeby pohonných hmot je úspora při pohonu na LPG cca 50%.

 

Zde je nutno podotknout, že na spotřebu má vliv několik věcí:

 

Je nutné jezdit na pravidelné prohlídky (revize), zde je Vaše vozidlo optimálně

seřízeno.

Dbát na pravidelnou výměnu vzduchového filtru automobilu(pozn.plyn bez vzduchu

nehoří).

Brát kvalitní plyn(a ne nějaké deriváty které zvedají spotřebu a ničí gumové elementy),

zde je také dobře sledovat „pumpaře“ jestli nemají schválně „ujetý stojan“, protože

když Vám natankuje někdo do 45 litrové nádrže (navíc veškeré nádrže jsou plněny

na 80%...bezpečnostní důvody) 46 litrů a tvrdí, že má vše v pořádku.

velký vliv má také to, kde a jaké trasy jezdíte. Pokud jedete jen 2km, pak zastavíte

a po hodině jedete zpátky, budete mít větší spotřebu(plyn se začíná odpařovat až při

teplotě +40 st.Celsia), takže pokud do té doby nedosáhne této teploty, jedete na kapalný

propan-butan=větší spotřeba.

Nenašli jste zde odpověď na vaši otázku?

Zavolejte nám a my odpovíme.